Slovenija na Expo 2020 odpira vrata slovenskim podjetjem v Azijo

Naša podjetja vidijo nove poslovne priložnosti

Za slovenska podjetja je dogajanje na največjem letošnjem svetovnem dogodku – mogočnem in impresivnem Expu 2020 v Dubaju – izjemnega pomena. Razstava, ki se je ravnokar pričela, bo trajala vse do 31. marca prihodnje leto. Slovenija ima na razstavi svoj veličasten paviljon. Expo 2020 je tako samo eden od projektov, na katerem ministrstvo za gospodarstvo daje še več možnosti našemu gospodarstvu za delovanje in prodor na azijski trg in tudi širše.

Na svetovni razstavi, ki poteka na ogromnem prostoru, pričakujejo rekordnih več kot 25 milijonov obiskovalcev. To je izjemna priložnost tudi za slovenska podjetja, da se predstavijo številnim udeležencem, stkejo nove poslovne priložnosti in se podajo na nove trge po vsem svetu.

V pol leta se bo v slovenskem paviljonu odvilo kar 11 sklopov dogajanj. V teh dneh ravnokar poteka dogodek podnebje in biotska raznovrstnost, v prihodnje pa mu bodo sledile naslednje teme: vesolje, razvoj mest in podeželja ter pametne zgradbe, tovarne prihodnosti in razvoj materialov, digitalizacija in umetna inteligenca, potovanja, povezovanje in mobilnost, trajnostni razvoj, zelene tehnologije in les, zdravje in dobro počutje, prehrana in kmetijstvo, kulturne in kreativne industrije ter voda. Ob vsaki temi oz. na vsakem dogodku je prisotna ena delegacija z več podjetij iz Slovenije. Sicer pa se bo v slovenski hiši vsak mesec predstavilo približno 20 naših tako malih, srednjih kot tudi velikih podjetij. Vsako od njih se bo obiskovalcem predstavljalo en teden.

Strateška lokacija slovenskega paviljona je izjemna, saj stoji direktno ob enem vhodu od treh glavnih vhodov na razstavo. Naš paviljon je mogočen, nahaja pa se poleg švedskega, litvanskega in uzbekistanskega. Je prava lebdeča zelena oaza na vodni gladini, kar predstavlja slovensko modrost, inovativnost in energijo. Po velikosti je manjši, tudi od sosedovih, vseeno pa stoji na skoraj 1600 kvadratnih metrov. Po obodu objekta je nameščeno rastlinje. Poleg zelenja, vode in leseni oboki okoli predstavljajo sito. Tudi na tak način se ribniška suha roba promovira v Dubaju. V paviljonu so pritličje, prvo in drugo nadstropje. Slovenska hiša svetu sporoča zgodbo o zeleni in pametni deželi v srcu Evrope.

Paviljon je postavilo podjetje Riko, ki sicer poleg ostalih trgov deluje tudi v Dubaju. Direktor Janez Škrabec priznava, da je bil izziv delati z lesom v deželi peska: »Zalivske države ne poznajo lesa kot gradbenega oz. nosilnega elementa, zato smo morali pristojne najprej prepričati v varnost in upravičenost objekta, nato pa še lokalne izvajalce na daljavo izobraziti glede montaže lesene konstrukcije, saj naši delavci niso smeli v času ostrih ukrepov potovati v Dubaj.«

O tem, kako je delati v Dubaju, glede na to, da imajo izkušnje z delom na različnih trgih, pa je Škrabec med drugim izpostavil: »V Dubaju je zgoščena raznolikost celega sveta. Če je to del tvoje osebne in obenem profesionalne drže, so tudi veliko prej opravičljive kakšne nerodnosti, ki se zgodijo zaradi morebitnih nepoznavanj kulturnih specifik, ki pa jih je v Dubaju res veliko. Glede sodelovanj z lokalnimi gradbenimi podjetji pa lahko rečem, da je inženirski jezik univerzalen povsod po svetu in združuje vse sodelujoče s skupnim ciljem – gradnje in ustvarjanja nečesa novega.«

V prvih dneh letošnjega Expa je bilo v slovenski hiši v sklopu prve gospodarske delegacije prisotno tudi podjetje Magneti Ljubljana. »Expo vidimo kot priložnost za nas kot podjetje. Imeli smo kar nekaj sestankov in srečanj z drugimi delegacijami in podjetji, zahvaljujoč organizaciji sestankov s strani SPIRIT-a. Ta so bila recimo iz Malezije, Indije in Madžarske. Recimo Malezija je za nas izredno zanimiva zaradi surovin, ki jih potrebujemo. Pogovarjali smo se npr. tudi s proizvajalci električnih avtobusov in tovornjakov, ki prav tako potrebujejo trajne magnete. Skratka, obisk in sodelovanje na tako velikem dogodku ocenjujemo kot pozitivno izkušnjo,« je poudarila dr. Milana Karajić, vodja projektov iz podjetja Magneti Ljubljana, ki je obenem tudi pohvalila slovenski paviljon na Expu: »Res je izredno lep in poseben. Lahko smo ponosni nanj. Fantastično je poudarjeno, kako zelena dežela je Slovenija, kako pri nas živimo in kako stremimo k zelenem, pametnem in digitalnem gospodarstvu.«

Letos je na Expu 2020 skupno 190 udeleženk, a le 83 jih ima samostojni paviljon, ostale so si bodo prostor najele. Slovenija se v Dubaju predstavlja z geslom Slovenia: Green and Smart Experience. S tem poudarjamo trajnostno, sodobno in ustvarjalno plat našega značaja.

Milana Karajić, vodja projektov iz podjetja Magneti Ljubljana, pred slovenskim paviljonom